Ads 468x60px

copyright

INFO SYAHTOPUP


Pengenalan Diri


saya kenalkan diri saya terlebih dahulu.

saya Syahfudin Sa'roni@ Kedah.
merupakan admin kepada page
*TOPUP guna APPS*
dan merupakan master dealer yang sah kepada syarikat.
U FUTURE ENTERPRISE (AS0239272-U)
yg beroperasi di ALOR SETAR KEDAH.
Syarikat kami merupakan syarikat yg kukuh dan telah beroperasi 15 tahun sejak dari tahun 2001 hingga kini, dalam bidang perniagaan ini..
Diyakini dan Dipercayai

Agen Tanya Saya Jawab (Q&A)

Q: Bagaimana sistem server U Future berfungsi?
A: Lihat gambar dibawah ringkasnya: 
  1.   Pelanggan membeli topup dari anda.
  2.  Anda menghantar arahan/pesanan kepada server syarikat.
  3.  Server akan memproses arahan/pesanan anda.
  4.  Server akan menghantar topup kepada pelanggan anda.
  5.  Server akan menghantar sms pegesahan topup yang dibuat oleh anda.


Q: Apakah perbezaan antara agen dan dealer?
A: Untuk pakej agen, keuntungan (profit) yang kami tawarkan adalah antara yang tertinggi berbanding syarikat lain (Boleh badingkan sendiri). Tetapi Agen hanya boleh menjual topup sahaja.
Manakala dealer pula memperoleh keuntungan (profit) yang lebih tinggi berbanding agen dan boleh melantik agen dibawah rangkaiannya serta menikmati komisyen hasil daripada jualan age
n.


Q: Bagaimana cara untuk menjual topup kepada pelanggan?
A: Anda boleh menjual topup melalui 3 cara:
*SMS, (cara lama dan akan dikenakan caj per sms)
*Website agen, (perlukan internet sahaja)
*APPS SRS Mobile, (perlukan internet bacis sahaja)

 
Q: Bagaimana saya menerima keuntungan bila jual topup?

A:Contohnya, apabila pelanggan anda hendak membeli topup tunetalk RM10 (keuntungan 6.00%), maka server akan tolak RM9.40 sahaja daripada modal topup anda. 

Pelanggan perlu membayar kepada anda RM10.00. Jadi, keuntungan bersih anda (cash in hand) adalah berjumlah RM0.60sen.

 

Q: Adakah yuran pendaftaran perlu diperbaharui?

A: Tidak! Yuran pendaftaran hanya dibayar sekali sahaja sewaktu pendaftaran. Tiada yuran tahunan dikenakan.

Q: Adakah server syarikat beroperasi 24 jam?
A: Ya! Server syarikat beroperasi 24 jam tanpa henti. Anda boleh melakukan topup dimana sahaja dan pada bila-bila masa sahaja. kecuali diberitahu seperti system down (lost connection) disebabkan line wifi tm atau blackout, sedang baik pulih, 'maintanence' atau 'upgrading'.
harap anda tidak cepat melatah, biasa la bisnes mana yang tiada lasung masalah kan! selalunya kalau masalah internet dan blackout memang diluar kawalan syarikat. harap bersabar dan menunggu sistem kembali macam sediakala.

Q: Adakah saya perlu membeli simcard baru atau no tel baru utk berdaftar?
A: Tidak perlu membeli SIM card baru pun. Anda boleh saja berdaftar menggunakan nombor telefon yang sedia ada atau yang anda gunakan sekarang untuk mendaftar.

Q: Berapa lama tempoh menunggu topup diproses?
A: Kebiasaannya, server akan memproses segala transaksi topup kurang daripada 60 saat. Proses yang mengambil masa lebih 10 minit, mungkin tidak berjaya diproses atau mengalami masalah. Agen perlu semak di transaksi untuk mendapat laporan transaksi samada transaksi berjaya atau gagal.

Q: Boleh tak server melakukan jualan topup untuk nombor yang sama lebih dari sekali atau 2 kali pada hari yang sama?
A: Ya, boleh. Anda hanya perlu tunggu 30 minit selepas jualan topup kali pertama ke nombor yang sama ATAU anda boleh topup serta merta tanpa menunggu 30 minit dengan cara topup amaun yang berbeza
Contohnya: Topup kali pertama RM5, Topup kali kedua RM10.




Q: Jika tersalah memasukkan nombor/telco ketika topup, dapatkah ditarik balik modal saya?
A: Sekiranya, anda telah menghantar format topup kepada server dan berstatus berjaya (succes), modal anda tidak dapat ditarik balik.
Tetapi sekiranya berstatus tidak Berjaya(refunded),  selalunya syarikat akan kembalikan modal anda.

oleh itu saya nasihatkan anda supaya untuk semak 2 atau 3 kali no dan telco customer sebelum anda membuat transaksi topup. Sekiranya customer yang silap memberikan maklumat. Customer tersebut lah perlu menangung kerugian tersebut.


Q: Adakah status saya sebagai agen akan terbatal, sekirannya saya tak jual topup dalam tempoh tertentu?

A: Tidak terbatal! Selagi anda tidak menlanggar syarat2 syarikat, misalnya cubaan menipu pihak syarikat. (Cubaan melakukan penipuan dalam penambahan modal, cubaan mencuri modal dari agen2 lain). Sekiranya admin atau pihak syarikat mengesan anda cuba melakukan sesuatu yang melanggar terma dan syarat. Pihak syarikat dan admin tidak teragak-agak membatalkan pendaftaran anda.
 


Q: Adakah boleh saya tidak tambah modal dalam waktu yang lama?
selama 6 bulan setahun mahupun 3 tahun.
A: Boleh, asalkan no.tel yang anda daftarkan semasa mula2 berdaftar masih aktif. Anda masih boleh berurusan jual topup. Walaupun tidak tambah modal dalam tempoh yang lama.
 

  

0 comments :

Post a Comment

 

Bantuan Admin

Bantuan Admin

Bantuan Careline

Bantuan Careline

Tempahan Banner

Tempahan Banner
jika berminat sila whatsapp